رقابت برای عرب ستیزی در ایران

عرب ستیزی همیشه شاخص یک بخشی از حرکت روشنفکری ایران بوده است. و هر جا نخبگانی به نقد دین پرداخته اند سراسیمه به  جنگ مردم عرب رفته اند و آنها را با الفاظی که نشان ازعمق نگرش تنگ نظرانه نژادی می باشد ، مورد خطاب قرار داده اند. ودر آخر با ذکر یک جمله بدتر که منظور ما عرب های خوزستان و جنوب ایران نیست ، بر بی مسئولیتی خود در توهین به میلیون ها هموطن عرب خود صحه می گذارند.


و این آسیب عرب ستیزی و برتری جویی نژادی چنان رخنه در اعماق بخشی از جامعه روشنفکری ایران دارد که شخصی مانند بادکوبه ای دچار توهم نژاد شناسی و لابد تشخیص نوع دی ان ای مردم عرب خوزستان و جنوب ایران می کند  و آنها را خوزی و عرب زبان و نه عرب می نامد و از آنها لابد انتظاز دارد که همانند او به نفرین و فحش دادن به عرب ها مشغول شوند.
و یافیلسوفی معروف مانند دکتر دینانی فرهنگ عربی را سازش ناپذیر با همه فرهنگ های جهان می نامد و مردم عرب را سوسمارخورمی نامد.

و یا دکتر پیروز مجتهدی کلا منکر وجود عرب در ایران می شود و حتی در توصیف حرکت های قومی و مطالبات آنها ، اعراب را از دایره ملل[یا اقوام] ایرانی مانند ترک ، کرد ، بلوچ ، ترکمن ، لر و فارس مستثنی می داند. تا حتی در یک ایران آزاد نیز به زعم خود ، مردم عرب را از دایره سیاسی ایران حذف هویتی کنند. لابد به دلیل درصد پایین ژن آریایی در آنها ؟؟
و این اواخر نیز عرب ستیزی و توهین به مردم عرب برگ برنده در دست امثال مشایی شده است تا مکتب ایرانی را مترادف با نفی فرهنگ های دیگر و خصوصا توهین به مردم عرب کند تا درصدی از جامعه ایران که همچنان تشنه دیالوگ برتری های نژادی کهنه و عقب مانده نازی است را به خود جلب کند و عرب ستیزی استراتژی مخالفت با سیستم حاکم شود.


تغییر نام خلیج فارس نیز کانال تخلیه فحش و توهین به مردم عرب شده است. و نه تنها مانع استفاده از نام خلیج عربی در کشورهای عربی و جهان نشده است بلکه سیل توهین و نفرین تنها باعث ایجاد شکاف با مردم عرب ایران شده است که نقشی و علاقه ای به تغییر نام های تاریخی و معتبر ندارند و خود مدافع اسم خلیج فارس خواهند بود اگر همین حق را برای اسامی خود در شهرها و روستاهایشان به رسمیت بشناسند نه اینکه حتی اسم یک روستا را در اهواز برنتابند و به جنگ حروف رفته و مثلا نام روستای علوان را به الوان تغییر دهند و نیز مستندات تاریخی را به سطل زباله بریزند و شط العرب را اروند بنامند. مگر تاریخ برای شط العرب متفاوت از خلیج فارس است؟

نام شهرها نیز شهره آفاق است که چطور دانه به دانه قربانی تحریف تاریخ و محو اثرعربی می شوند؟ از محمره و عبادان تا فلاحیه وخفاجیه.

این دیالوگ دوگانه و متناقض  نخبگان فارس چه حکومتی و چه مخالف چطور قابل توجیه است؟ آیا هیچ مکتب متمدنانه و آزادیخواهانه ای این تناقض را بر می تابد؟
مسلما این نگرش فقط گویای درونی نشدن مباحث حقوق بشر و حقوق اولیه انسان در بستر فکری این نخبگان می باشد و تا زمانی که جامعه نخبه و پیشرو ملت ایران خود را از قید این تنگ نظری رهایی ندهد ، مردم ایران نیز کشور آزاد و متمدنانه ای نخواهند داشت

مردم و نخبگان ملی گرا باید تکلیف آشفتگی های فکر ی خود را ابتدا حل کنند و بعد به ترسیم آینده ایران برای همه ملل و اقوام آن بپردازند.

14 قرن از زمان حمله  مسلمانان به ایران و مسلمان شدن مردم ایران چه با زور چه با اکره می گذرد. ربط دادن عقب ماندن ایران به حمله اعراب و خونخواهی از انها با توهین به مردم الان عرب ، بیشترین توهین را متوجه ملت فارس و ایران می کند. آیا 14 قرن برای آزاد شدن ازسلطه به قول آنها دین اجباری کافی نبود؟

براستی نفش نخبگان و متفکران ایرانی و باالاخص فارس در این جریانی که سعی در به بند کشیدن ملت ایران در زنجیره های کهنه نژادی می کند کجاست؟

و نقش ما  مردم عرب ایران در مقابل این  هجوم مبتنی بر نگرش های نژادی و حذفی چه می باشد؟

آقای مجتهدی ،آقای دینانی ، آقای بادکوبه ای ،آقای مشایی ، و همه آقایان و خانم هایی که نفی و توهین به مردم عرب را ابزار کار خود قرار داده اید . این ابزار بسی پوسیده و ایران را به قعر تنش ها و جنگ های نژادی خواهد برد. هیچ ملتی چه یک نفر باشد چه 70 میلیون در مقابل حذف خود به تماشا نمی نشیند...


منبع :اینرنت!

نظرات 10 + ارسال نظر
بنده خدا پنج‌شنبه 27 آبان 1395 ساعت 02:43

تنفرازاعراب بیشتربرای ضربه زدن به اسلام دنبال میشود مردم ازاسلام متنفرشن چون متعلق به اعراب عقب افتاده شکم بپرست وشهوت پرست است. مردم ازکشتن عرب هاناراحت نشن چون اوناتروریستند پس بزارید اسرایلی ها فلسطین هاروبکشن . چون فقط ارض موعود مهمه.

فرشاد سه‌شنبه 13 مهر 1395 ساعت 01:15

عرب زبانهای خوزستان نژاد سامی نیستند حتی مردمان عراق هم عرب نیستند این زبان بخاطر نزدیکی منطقه طی سالها بوجود آمده و جدایی عراق از ایران ترک های ایران هم ترک نیستند ترک زبانند این زبان با حمله مغول در این منطقه بووجود آمده

مجتبی یکشنبه 7 شهریور 1395 ساعت 16:22

مردم ایران مشکلی با عربهای داخل ایران و خوزستان ندارن اینها هموطنان ماهستن ...منظور اعراب بی تمدن مثل عربستان ..که چشم دیدن ایران و ایرانی و ندارن .چون فاقد شعور رن .از این بیابان گردای تازه به دوران رسیده که نه دین دارن نه خدا حالیشونه ....زنده باد ایران و ایرانی اهم از عرب و ترک کرد و لر

عازف چهارشنبه 27 مرداد 1395 ساعت 09:38 http://b.blogfa.com

عربها تمدن ایران را نابود کردند

صور اسرافیل یکشنبه 13 تیر 1395 ساعت 14:36 http://soreesrafeel.blogfa.com

درود بر شرفت.. با اجازه کپی میکنم. حرفی برای گفتن با این مقاله نمیماند!
تبادل لینک با وبلاگ این حقیر که بیشتر جمع آوری مطالب ضد نژاد پرستی ایرانی است:
http://soreesrafeel.blogfa.com

علی آبادانی دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت 22:40

دوست عزیز آقای علی رنجبر شما که میگویید عربهای خوزستان جلوی صدام گاو سر بریدند خوب است بدانید که اگر عربهای ایران وطن پرست نبودند صدام میتوانست به کمک عرب های خوزستان که چند میلیون نفر هستند به راحتیه آب خوردن تمام خوزستان رو بگیره ولی عربهای غیور و وطن پرست ایران بودن که جلوی صدام ایستادند و برای ایران عزیزمان خون دادند و خوب است بدانید که بیشترین قومی که در جنگ ایران و عراق شهید داد قوم عرب بود .
درود بر تمام اقوام ایران چه عرب چه لر چه کرد چه ترک چه بلوچ و … ما همه ایرانی هستیم و باید متحد باشیم

سلام. احسنت

علی رنجبر پنج‌شنبه 11 تیر 1394 ساعت 11:58

تمام دول عربی همواره دشمنان ایران بودند چه در زمان پهلوی و چه در حکومت اسلامی و در دو حالت ایران یکی از ممالک مسلمان هست آیا در برابر این تحرکات و تمایلات دول عرب زبان که صحبت کردن درباره آن یعنی رد کردنش که کاملاً واضح هست دلیلی بر ایران ستیزی نیست آیا ما باید در برابر این هجمه تحرکات آنها چه احساسی داشته باشیم. ساختن بنای قادسیه در عراق و نام گذاری باشگاه ها به نام قادسیه. بد رفتاری با ایرانی ها در کویت که پدربزرگم انجا کار می کرد. تبانی تیم های عربی برای حذف تیم های ملی ایرانی و باشگاهی. ادعای جزایز سه گانه و ... از این دست چیزهایی هست که به ذهنم می رسه عرب ها هر جا قدرت داشتن علیه ایران به کار بردن. همه کشورهای عربی از این می ترسن که ایران با جهان غرب روابط عادی پیدا کنه و ماجرای هسته ای حل و فصل بشه. آیا در برابر این همه ایران ستیزی ما باید با گل و شیرینی و نقل و نبات ازشون پذیرایی کنیم. فراموش نکنید همین عرب های خوزستان جلوی صدام گاو سر می بریدن.

سلام. بیشتر حرفای شما درسته. اکثر دول عربی با ایران دشمن هستند و عربهای خوزستان هم این دول مرتجع دشمن اند.
درباره قادسیه فرمودید ، ک باید عرض کنم نامگذاری تیم های ورزشی به قادسیه ربطی به فتوحات صدراسلام نداره و قادسیه فقط نام یک مکان هست...
درباره شبهه سربریدن گاو پیش پای بعثی ها اطلاعاتتون نادرسته و پیشنهاد میکنم مطلب زیر ک خاطرات یکی از رزمنده های جنگ تحمیلی هست رو بخوانید:
http://www.tabnak.ir/fa/news/404381/%D9%82%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%DA%AF%D8%A7%D9%88-%D8%AC%D9%84%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D9%86%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82%DB%8C-%DA%86%D9%87-%D8%B9%D9%84%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA

ایران بانو جمعه 3 آبان 1392 ساعت 15:42 http://loveiri.blogfa.com

سلام ممنونم از این مطالب باارزشی که در وبتون گذاشتین ب منم سربزنید

بنت خوزستان جمعه 26 مهر 1392 ساعت 16:23 http://www.alhamdani.blogfa.com

سلام باتبادل لنک موافقی؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام. بله لینک شدید

دبیر تاریخ شادگان چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 22:41 http://www.teacherofhistory.blogfa.com

سلام
مطلب بجا و درستی بود

سلام
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد